Duurzaamheid

< Back

Duurzaam ondernemen, waardevol design

Cascando onderneemt duurzaam met als richtlijn het principe ‘People, Planet, Profit’.

PEOPLE

 

Onze producten dragen bij aan het creëren van een aantrekkelijke en inspirerende ambiance, een omgeving waar mensen zich prettig en gemotiveerd voelen.

Cascando biedt werknemers kansen te groeien en talenten en vaardigheden te ontwikkelen. In ons bedrijf is ruimte voor werknemers met een arbeidshandicap. Bij contacten met klanten, in onze samenwerking met leveranciers, maar tevens intern, zijn we open minded en streven we naar transparantie en dialoog. Onze houding is collegiaal, pro-actief en respectvol.

PLANET

 

In ons ontwerpproces is ‘duurzaamheid’ een kernwaarde. Wij ontwerpen producten die kwalitatief en esthetisch duurzaam zijn. Bij productie kiezen wij voor het gebruik van duurzame materiaalsoorten en co-creatie met gespecialiseerde, verantwoordelijke leveranciers.

 

Het merendeel van onze producten wordt ontworpen met schroefverbindingen. Gebruikte materialen zijn hierdoor aan het einde van de levenscyclus eenvoudig te scheiden voor recycling.

 

Voor al onze producten zijn samenstellingssheets beschikbaar. Hierin staan de toegepaste materialen, hun aandeel in het eindproduct en de mogelijkheid tot recycling in vermeld.

 

Wij streven naar het gebruik van milieuvriendelijke verpakkingsmaterialen en naar reductie van de hoeveelheid verpakking. Wij corresponderen bij voorkeur digitaal, van prijslijst tot factuur, en reduceren hiermee papiergebruik in onze organisatie.

 

 

Onze catalogus is gecertificeerd 100 % klimaatneutraal gedrukt. Dit betekent dat de exacte CO2-uitstoot verbonden aan de productie van deze catalogus volgens de richtlijnen van het Greenhouse Gas Protocol en de organisatie natureOffice® is gecompenseerd door de vrijwillige aankoop van groene emissierechten in een duurzaam project elders (natureOffice.com, referentie NL-001-396503). Het resultaat is een 100% groene catalogus.

PROFIT

 

Duurzame groei is de winst die we willen creëren. Voor klanten, leveranciers, ons bedrijf en onze (leef)omgeving. Winst die we wereldwijd trachten te bestendigen met het voortdurend bedenken en vermarkten van nieuwe, hoogwaardige interieurproducten. Kwantitatieve groei die het gevolg is van onze eigen, kwalitatieve evolutie. Met duurzaam ondernemerschap als leidmotief en waardevol design als opbrengst.